Privacyverklaring Directe Zorgwoning
Wie zijn wij?
Directe Zorgwoning is een samenwerking tussen Drophouse B.V. en Tiny House Hub. Drophouse B.V. (statutair gevestigd te Zandvoort, Hogeweg 64A, 2042 GJ, KvK 82256322) is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens voor Directe Zorgwoning. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens we verzamelen, waarom we dat doen en hoe we uw gegevens behandelen. Heeft u na het lezen van deze verklaring nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via info@directezorgwoning.nl.
Welke gegevens verzamelen wij en waarom?
Wij kunnen de volgende soorten persoonsgegevens van u verwerken:
•Gegevens die u zelf aanlevert: Wanneer u contact met ons opneemt of een formulier invult (bijvoorbeeld om informatie aan te vragen of een offerte te ontvangen), vragen wij om gegevens zoals uw naam, e-mailadres, telefoonnummer en eventuele specifieke wensen of opmerkingen. Deze gegevens hebben we nodig om uw verzoek te verwerken, u van antwoord te voorzien en onze dienstverlening uit te voeren.
•Automatisch verzamelde gegevens: Bij een bezoek aan onze website verzamelen we met behulp van cookies en vergelijkbare technieken bepaalde technische informatie, zoals uw IP-adres, browsertype, toesteltype, pagina’s die u bezoekt en hoe u navigeert op de site. Deze gegevens gebruiken wij om de werking van de website te verbeteren, statistieken te analyseren (bijvoorbeeld welke pagina’s populair zijn) en om onze marketing af te stemmen op onze doelgroep. Waar mogelijk anonimiseren we deze gegevens (zo wordt het IP-adres via Google Analytics gemaskeerd) om uw privacy te beschermen.
•Bijzondere of gevoelige gegevens: Onze website en diensten zijn niet gericht op het verzamelen van bijzondere persoonsgegevens (zoals gezondheidsgegevens, ras, religie) of gegevens van minderjarigen. We hebben niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar, tenzij ze toestemming hebben van ouders/voogd. We kunnen echter niet altijd controleren of een bezoeker minderjarig is. Als u denkt dat wij zonder toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld van een minderjarige, neem dan contact met ons op zodat wij deze informatie kunnen verwijderen.
Hoe gebruiken wij uw gegevens?
We verwerken persoonsgegevens alleen voor duidelijk omschreven doelen. De belangrijkste doelen zijn:
•Voor het verwerken van uw aanvragen en uitvoeren van overeenkomsten: Wanneer u informatie aanvraagt, een offerte opvraagt of een overeenkomst sluit voor een Directe Zorgwoning, gebruiken wij uw gegevens om te reageren op uw aanvraag, u te adviseren en de gevraagde diensten of producten te leveren. Dit valt onder de grondslag noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst (of om op uw verzoek vóór het sluiten van een overeenkomst maatregelen te nemen).
•Klantenservice en communicatie: Als u contact met ons opneemt via e-mail, telefoon of ons contactformulier, gebruiken we uw contactgegevens en eventuele door u verstrekte informatie om uw vragen te beantwoorden of problemen op te lossen. Dit is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst of gebeurt met uw toestemming.
•Direct marketing (met toestemming): We kunnen uw contactgegevens gebruiken om u te informeren over nieuwe ontwikkelingen, producten of diensten van Directe Zorgwoning waarvan wij denken dat ze voor u interessant zijn. Dit doen we alleen als u hier toestemming voor heeft gegeven, bijvoorbeeld door u in te schrijven voor een nieuwsbrief. U kunt zich op elk moment weer afmelden voor dergelijke communicatie.
•Verbetering van onze website en diensten: We analyseren het bezoek en gebruik van de website om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers. Dit doen we bijvoorbeeld via Google Analytics en Microsoft Clarity (of soortgelijke tools). We doen dit op basis van ons gerechtvaardigd belang om onze dienstverlening en gebruikerservaring te verbeteren. Waar mogelijk gebruiken we hiervoor geanonimiseerde of geaggregeerde gegevens. U kunt bezwaar maken tegen deze analyses (zie ook het gedeelte over cookies hieronder).
•Wet- en regelgeving: Soms moeten we gegevens verwerken om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Denk bijvoorbeeld aan het bijhouden van betaal- en factuurgegevens voor de belastingadministratie. In zulke gevallen is de grondslag wettelijke verplichting.
•Beveiliging en fraudepreventie: We kunnen gegevens gebruiken om de veiligheid van onze website te waarborgen en fraude te voorkomen. Dit valt onder ons gerechtvaardigd belang om ons bedrijf te beschermen.
In alle gevallen zorgen we ervoor dat we niet méér persoonsgegevens verwerken dan nodig is voor het betreffende doel.
Cookies en tracking
Onze website maakt gebruik van cookies en trackingtechnologieën van derden om de site goed te laten werken en om inzicht te krijgen in het gebruik van onze diensten. Bij het bezoeken van onze site vragen wij (via een cookie-melding) uw toestemming voor het plaatsen van optionele cookies. U kunt zelf uw voorkeuren beheren. Hieronder lichten we de belangrijkste tools toe die wij gebruiken:
•Typeform: Voor sommige formulieren of vragenlijsten maken wij gebruik van Typeform. Dit is een externe dienst waarmee we mooie en gebruiksvriendelijke formulieren kunnen aanbieden. Wanneer u een Typeform-formulier invult, worden de door u ingevulde gegevens via Typeform aan ons doorgestuurd. Typeform kan mogelijk een cookie plaatsen om het gebruik van het formulier te faciliteren (bijvoorbeeld om te onthouden hoever u gevorderd bent in het invullen). De informatie die u invult, wordt door ons uitsluitend gebruikt voor het doel dat bij het formulier is vermeld (bijvoorbeeld om contact met u op te nemen of om uw aanvraag te verwerken).
•Google Analytics: Met Google Analytics meten wij het bezoek aan onze website. We zien bijvoorbeeld welke pagina’s populair zijn, via welke website bezoekers op onze site komen en hoe lang ze blijven. We hebben Google Analytics privacyvriendelijk ingesteld volgens de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat betekent dat IP-adressen worden geanonimiseerd (afgekort) en dat we geen gegevens delen met Google voor hun eigen doeleinden. Google Analytics plaatst cookies voor deze analysetaken. Deze cookies verzamelen informatie zoals uw IP-adres (afgekort), apparaatinfo, browser en het gedrag op onze site. Wij gebruiken deze informatie om rapportages te krijgen over hoe de site presteert en waar we kunnen verbeteren.
•Microsoft Tracking (bijvoorbeeld Clarity of Advertising UET): We maken gebruik van tracking van Microsoft, mogelijk via Microsoft Clarity (een tool om anonieme gebruikerssessies te analyseren) en/of via de Microsoft Advertising Universal Event Tracking (UET) tag. Deze tools helpen ons te begrijpen hoe gebruikers met onze website interacteren en hoe effectief onze advertenties zijn op bijvoorbeeld Bing. Microsoft kan cookies plaatsen om klikgedrag en conversies (zoals het invullen van een formulier) te volgen. De verzamelde gegevens gebruikt Directe Zorgwoning alleen om onze website gebruiksvriendelijker te maken en om de prestaties van onze marketingcampagnes te meten.
•HubSpot: Wij gebruiken HubSpot als CRM-systeem en mogelijk voor marketing automation. Wanneer u uw gegevens invult (bijvoorbeeld voor het downloaden van informatie of aanmelden voor de nieuwsbrief), kunnen deze gegevens in onze HubSpot-database worden opgeslagen. HubSpot kan ook cookies plaatsen om uw interacties met onze website te volgen, bijvoorbeeld om te zien of u terugkerende bezoeker bent en welke pagina’s u bekijkt. Op die manier kunnen wij onze communicatie beter afstemmen op uw interesses. Uiteraard gebeurt dit alles binnen de grenzen van de privacywetgeving: we zullen u bijvoorbeeld alleen gerichte e-mails sturen als u daar toestemming voor heeft gegeven.
•Meta/Facebook Pixel: Op onze website is de Facebook Pixel van Meta geplaatst. Deze pixel houdt bij welke pagina’s u bezoekt en welke acties u op onze site uitvoert. Hiermee kunnen wij – uiteraard met uw toestemming – gerichte advertenties tonen op Facebook en Instagram aan personen die eerder interesse hebben getoond in Directe Zorgwoning. Ook kunnen we met behulp van deze pixel de effectiviteit van onze advertenties meten (bijvoorbeeld of iemand na het klikken op een advertentie een contactformulier invult). De gegevens die via de pixel worden verzameld, zijn voor ons anoniem (wij zien geen persoonlijke informatie van individuele gebruikers), maar Facebook kan deze gegevens aan uw Facebook/Instagram-profiel koppelen. U kunt via uw Facebook privacy-instellingen zelf aangeven in hoeverre u dergelijke gepersonaliseerde advertenties wilt zien.
Uw keuze: Bij uw eerste bezoek aan onze site hebben wij u de mogelijkheid gegeven om bepaalde cookies wel of niet toe te staan. U kunt uw cookie-instellingen altijd aanpassen of cookies verwijderen via de instellingen van uw browser. Houd er rekening mee dat bepaalde functionaliteiten van de website mogelijk niet (volledig) werken als u sommige cookies uitschakelt.
Wij plaatsen geen tracking- of marketingcookies zonder uw toestemming. Functionele cookies (voor basiswerking van de site) kunnen we wel zonder toestemming gebruiken, maar deze verwerken geen privacygevoelige gegevens.
Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
We bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor ze zijn verzameld, tenzij we deze gegevens langer moeten bewaren op grond van een wettelijke verplichting. Dit betekent concreet:
•Contact- en aanvraaggegevens (bijv. formulieren, e-mails): deze bewaren we zolang als nodig is om uw vraag of opdracht af te handelen en eventueel daarna nog voor opvolging of om u later beter van dienst te kunnen zijn. Als u geen klant bij ons wordt, verwijderen of anonimiseren we uw contactgegevens op verzoek of na een redelijke termijn.
•Gegevens van klanten (koopovereenkomsten, facturen, correspondentie): die bewaren we minimaal zolang de klantrelatie duurt. Na afronding van de overeenkomst bewaren we relevante gegevens gedurende de wettelijke bewaartermijnen. Voor administratieve gegevens (facturen, betalingen) geldt bijvoorbeeld een fiscale bewaarplicht van 7 jaar.
•Gegevens voor direct marketing: als u zich hebt aangemeld voor onze nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor marketingmails, bewaren we uw naam en e-mail zolang u ingeschreven bent. U kunt zich op elk moment uitschrijven; we zullen dan uw gegevens voor dat doel verwijderen.
•Analytische data (Google Analytics, etc.): deze gegevens worden in principe direct geanonimiseerd en niet langer dan enkele maanden in ongeanonimiseerde vorm bewaard. Geaggregeerde statistieken kunnen we langer bewaren.
•Cookies: de bewaartermijn van cookies verschilt. Sommige cookies (zoals functionele session cookies) worden na uw bezoek direct verwijderd. Andere, zoals analytische of tracking cookies, kunnen enkele maanden tot een paar jaar actief blijven, tenzij u ze eerder wist. U kunt cookies ook zelf op elk moment verwijderen via uw browser.
Wanneer gegevens niet langer nodig zijn, zorgen we ervoor dat deze veilig worden verwijderd of geanonimiseerd.
Delen van persoonsgegevens met derden
Directe Zorgwoning verkoopt uw gegevens niet aan derden. We verstrekken uw persoonlijke informatie uitsluitend aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van onze diensten aan u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting, of als u daar zelf toestemming voor heeft gegeven.
Enkele voorbeelden van derden waarmee wij gegevens (kunnen) delen of die gegevens voor ons verwerken:
•Dienstverleners en verwerkers: We schakelen bepaalde vertrouwde partijen in voor het uitvoeren van ondersteunende diensten. Denk aan het hostingbedrijf van onze website, de partij die onze nieuwsbrief mailt, of de aanbieder van de formulieren (Typeform), analytics (Google, Microsoft) of CRM (HubSpot) die eerder genoemd zijn. Met al deze partijen hebben wij verwerkersovereenkomsten gesloten om te zorgen dat ook zij zorgvuldig en vertrouwelijk met uw gegevens omgaan en deze niet voor eigen doeleinden gebruiken.
•Leveranciers/partners bij uitvoering overeenkomst: Als dit nodig is om uw woning te realiseren, kunnen we uw gegevens delen met partners of onderaannemers. Bijvoorbeeld als een technische partij of transportbedrijf uw adres en contact nodig heeft voor levering of plaatsing van de woning. We beperken de gegevens tot wat noodzakelijk is (bijvoorbeeld alleen naam, adres en eventueel telefoonnummer voor de afspraak) en deze partijen mogen uw gegevens alleen gebruiken voor dat doeleinde. Tiny House Hub is onze samenwerkingspartner; indien nodig kan informatie met Tiny House Hub worden gedeeld in het kader van de dienstverlening, maar altijd onder dezelfde strikte voorwaarden.
•Overheidsinstanties: Indien wij daartoe wettelijk verplicht zijn, kunnen wij persoonsgegevens verstrekken aan bijvoorbeeld de Belastingdienst (denk aan inzage in factuurgegevens) of op verzoek aan opsporingsinstanties. We doen dit alleen als de wet dat voorschrijft of als een gerechtelijk bevel ons daartoe verplicht.
In alle gevallen waarin wij gegevens delen, zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beschermd blijven. Derden krijgen alleen toegang tot de gegevens die ze echt nodig hebben voor hun taak. Ze zijn contractueel verplicht om uw gegevens geheim te houden en adequaat te beveiligen.
Sommige van onze externe dienstverleners zijn gevestigd buiten de Europese Economische Ruimte (EER) – bijvoorbeeld de servers van Google of Meta (Facebook) staan in de Verenigde Staten. Wanneer er sprake is van doorgifte van uw gegevens buiten de EER, zorgen wij dat er passende waarborgen zijn, zoals een overeenkomst op basis van de door de EU goedgekeurde modelcontractbepalingen (Standard Contractual Clauses) of dat de partij gecertificeerd is onder een adequaatheidsbesluit. Op die manier wordt een vergelijkbaar niveau van bescherming geboden als binnen de EU.
Hoe beveiligen wij uw gegevens?
Wij nemen de bescherming van uw persoonsgegevens serieus. Daarom hebben we passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang en ongewenste openbaarmaking of ongeoorloofde wijziging van uw gegevens tegen te gaan. Voorbeelden van onze beveiligingsmaatregelen:
•Onze website maakt gebruik van een versleutelde SSL-verbinding. U kunt dit herkennen aan “https” en het hangslotje in de adresbalk. Hierdoor worden gegevens die u via de site verstuurt (bijv. via een formulier) veilig versleuteld verzonden.
•We beperken de toegang tot persoonsgegevens tot die medewerkers en derde partijen die de informatie nodig hebben om hun werk te doen. Zij zijn bovendien gebonden aan geheimhouding.
•Wij houden onze software en systemen up-to-date en maken gebruik van firewall- en antivirusmaatregelen om ongeautoriseerde toegang te voorkomen.
•Waar mogelijk pseudonimiseren of anonimiseren we gegevens die we gebruiken voor analyses, zodat deze niet direct naar u persoonlijk herleidbaar zijn.
•Als we papieren documenten met persoonsgegevens verwerken (bijvoorbeeld een ondertekend contract), worden deze veilig opgeborgen en later digitaal gearchiveerd of veilig vernietigd.
•Eventuele datalekken of beveiligingsincidenten zullen wij conform de wettelijke verplichtingen afhandelen. Dat betekent dat we u en de bevoegde autoriteiten zullen informeren als er ondanks onze maatregelen toch iets misgaat met uw gegevens dat een risico voor uw rechten en vrijheden oplevert.
Hoewel geen enkel systeem 100% beveiligd is, doen wij ons uiterste best om uw gegevens te beschermen. Heeft u de indruk dat uw gegevens toch niet goed beveiligd zijn, of zijn er aanwijzingen van misbruik? Neem dan meteen contact met ons op.
Uw privacyrechten
U heeft op grond van de privacywetgeving (AVG) een aantal rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens. Wij vinden het belangrijk dat u van deze rechten gebruik kunt maken. Hieronder lichten we ze kort toe:
•Recht op inzage: U heeft het recht om in te zien welke persoonsgegevens wij van u verwerken. U mag ons vragen welke gegevens we van u hebben, voor welke doelen we ze gebruiken, en aan welke partijen ze eventueel zijn verstrekt. We zullen u een kopie geven van de gegevens die we van u hebben, tenzij een wettelijk uitzonderingsgrond van toepassing is.
•Recht op rectificatie: Als u merkt dat bepaalde gegevens die wij van u hebben onjuist of onvolledig zijn, heeft u het recht om verbetering of aanvulling van die gegevens te vragen. We passen de gegevens dan correct aan.
•Recht op verwijdering (recht om vergeten te worden): U kunt ons in bepaalde gevallen vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen. Bijvoorbeeld als de gegevens niet langer nodig zijn voor het doel waarvoor ze zijn verzameld, of als u uw toestemming intrekt en we geen andere grondslag voor verwerking meer hebben. Let op: we kunnen niet altijd alle gevraagde gegevens wissen, bijvoorbeeld als we wettelijk verplicht zijn ze te bewaren (zoals factuurgegevens) of als de gegevens nodig zijn voor het afhandelen van een lopende overeenkomst. We zullen u in zo’n geval uitleggen waarom bepaalde gegevens niet direct verwijderd kunnen worden.
•Recht op beperking van de verwerking: U heeft het recht om in bepaalde situaties de verwerking van uw gegevens tijdelijk “on hold” te laten zetten. Bijvoorbeeld als u de juistheid van uw gegevens betwist en wij tijd nodig hebben om dit te controleren, of als de verwerking onrechtmatig zou zijn maar u (nog) niet wilt dat we de gegevens wissen. Bij beperking bewaren wij de gegevens wel, maar zullen we ze tijdelijk niet gebruiken totdat de kwestie is opgelost.
•Recht van bezwaar: U mag bezwaar maken tegen bepaalde verwerkingen van uw persoonsgegevens. U heeft bijvoorbeeld het recht bezwaar te maken tegen gebruik van uw gegevens voor direct marketing. Als u aangeeft dat u niet langer wilt dat wij u benaderen met nieuws of aanbiedingen, zullen wij dat honoreren en u niet meer benaderen. Ook tegen verwerkingen op basis van een gerechtvaardigd belang kunt u bezwaar maken als u daarvoor persoonlijke bijzondere redenen heeft. We zullen in zo’n geval een nieuwe afweging maken: als uw privacybelangen zwaarder wegen dan onze belangen, stoppen we met die verwerking.
•Recht op dataportabiliteit: Voor zover we persoonsgegevens van u verwerken op basis van uw toestemming of een overeenkomst, en dit gebeurt op geautomatiseerde wijze, heeft u het recht om te vragen dat we de door u zelf verstrekte persoonsgegevens in een gangbaar digitaal formaat aan u overdragen. U kunt ze dan eenvoudig doorgeven aan een andere dienstverlener. Waar technisch haalbaar kunnen we in sommige gevallen – op uw verzoek – de gegevens ook rechtstreeks doorsturen naar de nieuwe dienstverlener.
•Recht om toestemming in te trekken: Voor zover een verwerking gebaseerd is op uw toestemming (bijvoorbeeld bij het ontvangen van een nieuwsbrief of het plaatsen van bepaalde cookies), heeft u altijd het recht die toestemming weer in te trekken. Het intrekken van uw toestemming heeft geen terugwerkende kracht: verwerkingen die al hebben plaatsgevonden blijven legaal, maar we zullen na intrekking direct stoppen met de verwerkingen waarvoor u toestemming had gegeven.
Hoe kunt u deze rechten uitoefenen? U kunt op ieder moment contact met ons opnemen via info@directezorgwoning.nl met een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, bezwaar, overdracht of beperking. Om misbruik te voorkomen, kunnen wij u vragen om u te identificeren (bijvoorbeeld door een kopie van uw ID te vragen met afgeschermd BSN en foto) zodat we zeker weten dat het verzoek door de rechtmatige persoon wordt gedaan. We reageren zo snel mogelijk, uiterlijk binnen één maand, op uw verzoek. In uitzonderingsgevallen kunnen we deze termijn met twee maanden verlengen (bijvoorbeeld bij zeer complexe verzoeken); we zullen u dan binnen de eerste maand laten weten dat we meer tijd nodig hebben.
Vragen of klachten
Heeft u vragen over deze privacyverklaring of over de manier waarop Directe Zorgwoning met uw gegevens omgaat? Neem dan gerust contact met ons op via info@directezorgwoning.nl. We helpen u graag verder.
Mocht u ondanks onze inspanningen toch niet tevreden zijn over hoe wij met uw privacy omgaan, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder. In Nederland is dat de Autoriteit Persoonsgegevens (AP). U kunt contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens via hun website (autoriteitpersoonsgegevens.nl) of telefonisch. We zouden het echter op prijs stellen als u eerst met ons contact opneemt, zodat wij eventuele problemen in onderling overleg kunnen oplossen.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Deze privacyverklaring kan van tijd tot tijd worden aangepast om bijvoorbeeld veranderingen in wetgeving of in onze dienstverlening te reflecteren. Als er wezenlijke wijzigingen zijn, zullen we dat duidelijk op onze website vermelden. Onderaan de verklaring ziet u de datum van de laatste wijziging. We raden u aan om deze verklaring af en toe opnieuw te lezen, zodat u op de hoogte blijft van hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.
Deze privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 17 april 2025.